Sosyal Medyanın Altın Çağı: Covid-19 Döneminde Sosyal Medya

17 Mayıs 21

Sosyal Medyanın Altın Çağı: Covid-19 Döneminde Sosyal Medya

Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını; iş hayatından, sosyal hayata ve tabii ki sosyal medya kullanıma kadar tüm alanlarda bir takım farklılıklar oluşturdu. Hemen hemen herkesin bir şekilde aktif olarak kullandığı sosyal medya kanalları salgın hastalık sürecinde de en çok başvurulan ve kullanıcılar tarafından yoğun talep gören mecralar oldular. Gündelik hayatın ev ortamına kısıtlanması ile birlikte önemini tekrar hatırlatan dijital pazarlama ile sosyal medya altın dönemini yaşadı ve yaşamaya da devam ediyor. Bizler İzmir’de faaliyet gösteren Netrom Creative olarak; müşterilerimizi anlıyor, doğru ekip üyeleri ve doğru dinamikler ile oluşabilecek her döneme karşı hazırlıklı oluyoruz.

Peki bu altın çağ dönemi yalnızca bireysel sosyal medya kullanıcıları tarafından mı yaşandı? Tabii ki hayır. Fiziksel olarak ekonomik zarara uğrayan şirketler, dijital pazarlama çalışmalarına hız kazandırarak müşterileri ile güven bağını güçlü tutmaya devam ettiler. Toplumda oluşan panik havasını özümseyip, başarılı bir ivme yakalayamayan şirketleri ise kriz dönemi karşıladı. Hali hazırda süren işlerin “yeni normal” e uygun bir hale getirilmesini oldukça kullanışlı bir hale getiren sosyal medya; hız, 7/24 ulaşılabilirlik, hedef kitle ile direkt iletişim ve veri analizi  gibi özellikleri ile krizin fırsata çevrilmesine olanak sağlıyor.

Yapılan araştırmalar ile markaların dijital pazarlama bütçelerini %22 arttırdığı bu dönemde yapılan yatırımlar yüksek bir geri dönüş sağladığı görülmekte. Finansal ödemelerden, market alışverişine, kıyafetten, hizmet satın alımına kadar tüm ihtiyaç kalemlerinin online kanallar ile gerçekleştirildiği yeni dünyada; müşteriler için en önemli nokta güven oluşturduğu markaya ulaşabilmek oldu. Doğru stratejiler ile en doğru bağlantıyı kurmayı başaran şirketler ise oluşan yeni dünyada da varlıklarını koruyabilmeyi başardılar.

Böylesine beklenmedik bir anda oluşan ve krize dönüşmeden maksimum faydanın devam ettirilmesi gereken dönemlerde, beraber ilerleyebilmek için doğru bir partner seçmek tüm sürecin en önemli kalemi. Netrom Creative olarak; tüm gelişmelerin takip edildiği, doğru hedef kitleye doğru kanallar üzerinden ulaşıldığı bütünleşik iletişim çalışmalarımız ile müşterilerimiz için doğru bir partner olmaya devam ediyoruz.