Sosyal Medya ve Seo: Sosyal Medya Seo'ya Etki Eder Mi?

24 Haziran 21

Sosyal Medya ve Seo: Sosyal Medya Seo'ya Etki Eder Mi?

Sosyal medyanın SEO’ya etkisi, dijital pazarlama alanında tartışılan konular arasında. Sosyal medya içeriklerinin SEO’ya nasıl etkisinin olduğunu, sosyal medya içeriklerinin web sitesine çektiği trafiği konuşacağız bu yazımızda.

İnternet sitelerinin amacı, kullanıcıların sizden haberinin olması, markanızı ve ürünlerinizi tanıması, sizinle iletişim kurabilmesi, satın almayı gerçekleştirmesi ve markanızla bağ kurabilmesidir. Tüm bunların olması sırayla ve zaman içinde gerçekleşir.

Yapılan araştırmalar, kullanıcıların çoğunlukla arama motorlarında ilk sayfadan öteye geçmediklerini söylüyor. Markalar ise ilk sayfada olabilmek için reklam veriyorlar. Ancak yapılan bir diğer araştırma, kullanıcıların organik olarak ilk sayfada çıkan internet sitelerini ziyaret ettiklerini söylüyor. Diğer yandan, kullanıcılar hem organik hem de sponsorlu şekilde ilk sayfada çıkan internet sitelerini dikkate alıyorlar. Bir de söz konusu site, organik olarak ilk sayfada birden fazla çıkmışsa, o siteye güvenme oranları artıyor. Durum böyleyken, arama motorlarında ilk sayfada çıkmak için rekabet kızışmış oluyor. Sonucu ise birçok değişken, sabır ve sistemli sosyal medya yönetimi ve SEO yönetimi oluyor.

Markanızı, ürünlerinizi tanıtmak, müşterilerinizi tanımak ve onlarla iletişim kurmak için dijital dünyada atılması gereken iki önemli adım var; ilki sosyal medya yönetimi ikincisi ise SEO yönetimi. Fakat ortada atılması gereken üçüncü bir adım var; sosyal medya yönetimi ile SEO yönetiminin entegre şekilde ilerlemesi.

 

Bu durumda markanızın arama motorunda organik olarak gözükmesini sağlamak gerekiyor.

 

Takipçi sayısı önemlidir. Ancak takipçilerinizin kalitesi çok daha önemlidir. Her takipçinin müşteriniz olmayacağı gibi, her müşteri takipçiniz de olmayabilir. Dikkat etmeniz gereken hedef kitlenizin sosyal medyayı ve arama motorlarını kullanım alışkanlıkları olmalı.

Sosyal medyada, özellikle Instagram’da beğeni sayısı önemlidir. Ancak daha önemli olan kaydetme oranları ve paylaşım oranlarıdır. Diğer bir deyişle; kullanıcılar gönderilerinizi beğenmiyor olabilir. Önemli olan gönderilerinizi kaydetmeleri, kendi hesaplarında ya da direkt mesajlar üzerinden başka kullanıcılar ile paylaşmalarıdır. Bu durum, hedef kitleniz için doğru içerikler ürettiğinizin göstergesidir. Sosyal medyada etkileşim oranın artması, internet sitenize organik trafik çekecektir. Bu sayede ürününüzle ilgili arama yapanlar sizin markanızı görecek ve marka bilinirliliğiniz artacaktır.

Diyelim ki bir butiğiniz var ve butiğinizin Instagram hesabı üzerinden de müşterilerinize ulaşıp satışlarınızı arttırmak istiyorsunuz. Gönderinizi paylaşırken doğru etiket seçtiğinizden emin olmalısınız. Açıklamayı yaparken de kullanacağınız kelimelere dikkat etmeniz gerekir çünkü sosyal medyada gönderilerinizi paylaşırken yaptığınız açıklamalar SEO’ya etki eder. Bu da arama motorlarında ürününüzle ilgili anahtar kelimeleri aratan bir kullanıcının butiğinizin Instragram hesabını görmesini sağlar.

Bir örnek ile konuyu biraz daha açalım. Çanta tasarlayıp sattığınızı düşünelim. Paylaşım yapmadan önce Instagram’da ve arama motorlarında kullanıcıların sizin ürününüze benzer ürünleri nasıl arattıklarını araştırarak kullanım alışkanlıklarını anlamalısınız. Instagram akışında paylaşacağınız gönderilerinizin açıklamalarını bu kelimeleri kullanarak yaparsanız, kullanıcılar çanta alma niyetiyle arama motorlarını kullandıklarında sizin butiğiniz karşılarına çıkacak sonuçlar arasında olacaktır. Eğer sosyal medya hesabınız ile kullanıcıyı gerçekten etkilemeyi başardıysanız, kullanıcı hesabınızı sevecek ve etkileşime geçecektir.

Mağazanıza giren bir müşterinin memnuniyetini sağlarsanız, sizinle iletişimine devam edecek ve çevresine sizden bahsedeceği gibi aynı durum sosyal medya için de geçerlidir. Butiğinizi arama sonuçlarından bulup sayfanıza giren bir kullanıcı eğer ürünlerinizden, içeriklerinizden ve oluşturmuş olduğunuz dijital söylemden hoşlandıysa sayfanızda kalmaya, sizden alışveriş yapmaya ve sayfanızı kendi çevresiyle paylaşmaya başlayacaktır.

Verdiğimiz örnek Instagram özelinde olmuş olsa da internet sitesi olan sosyal medya mecralarında paylaşılan gönderiler, SEO’ya etki eder. Bu yüzden paylaşımlarınızın mecranın dinamiğin uygun olmasına ve sosyal medya yönetiminin SEO yönetimi ile entegre olmasına dikkat etmelisiniz.

 

Netrom Creative, markanın sosyal medya yönetiminin SEO’ya etkili olduğunun bilincinde olarak markanız için bütünleşik dijital iletişim stratejileri geliştiriyor. Sponsorlu reklamların yanında bütünleşik SEO yönetimi ve sosyal medya yönetimi ile markanızın arama motorlarında ilk sayfada çıkmasını sağlıyoruz.