Kreatif Reklam Ajansı ile Markalaşma Süreci

21 Nisan 21

Kreatif Reklam Ajansı ile Markalaşma Süreci

Kreatif Reklam Ajansı ile Markalaşma Süreci

“Yaratıcılık” bireye doğuştan gelen bir yetenek midir? Yoksa kendi yaratıcılığını fark edip, geliştiren kişiye mi “yaratıcı kişilik” denir? Araştırmalar, yaratıcılığın bir süreç olduğunu söylüyor. Buna göre, aslında her birey yaratıcı olabilir; düşünce akışını planlayabildiği takdirde!

Kreatif reklam ajansları, yaratıcı düşünce akışını planlamış ve bunu kendisi için doğal bir süreç haline getirmiş kurumlardır. Aslında evet, doğru bir iletişim ajansı Amerika’yı her müşterisinde yeniden keşfeder. Eski ansiklopedileri düşünelim. Günümüzde onlara ihtiyacımız yok ama doğru şekilde sıraladığımızda çok şık ve antika sehpamız olabilir. Yaratıcılık basittir ama oldukça etkilidir! Markaların iletişimi sağlanırken başvurulan bu tarzda bir yaratıcılık örneği, markayı olduğundan daha iyi ve doğru bir noktaya getirecektir. Önemli olan doğru zamanda, doğru noktaya bakıp yaratıcılığı kullanabilmektir.

Yaratıcılık gibi markalaşma da bir süreç. Bu süreçte ortaya konulan her iş, gereken tüm mecralarda hedef kitleye aynı mesajı vermeyi amaçlar. Amaca ulaşıldıysa, reklam ajansı süreci başarıyla yönetmiş demektir. Kreatif reklam ajanslarında olan da budur! Marka kimliğine uygun mesaj verilerek, markanın gerekli her mecrada öne çıkması sağlanır.

Eğer markalaşma süreci başlamamışsa, kreatif reklam ajansının önceliği markalaşmayı sağlamak olacaktır. Kreatif reklam ajansları bunu sağlamak için, yaratıcı süreçleri her defasında yeniden işliyorlar. Araştırmalar yapıyor, iletişim stratejileri oluşturuyor ve üzerine iletişim kampanyaları inşa ediyorlar. Bu, Amerika’yı yeniden keşfetmek demek!

Haritada önceden belirlenmiş rotalardan ilerleyerek tamamlanan markalaşma sürecinden sonra, kreatif reklam ajansının işi orada bitmiyor. Markanın ihtiyacı olduğu konularda, yeni bir ürünün tanıtımında veya mevcut ürününün yeniden pazarlanması gerektiğinde, kreatif reklam ajansı, markanın kimliğine uygun şekilde yarattığı iletişim planlarıyla, markanın ihtiyacı olan stratejileri sağlıyor.

Günümüzde çoğu kişi kendi işini kuruyor ve markalaşma sürecini başlatarak başarı sağlamak istiyor. Bununla birlikte önceden kurulmuş ama markalaşmaya gitmemiş şirketler de artık markalaşmanın öneminin farkına vararak kreatif reklam ajanslarından marka danışmanlığı hizmeti almaya karar veriyor.

Hedef kitleyle tanışmadan önce, kendi kimliğini oluşturması gereken markanın, markalaşma sürecini kreatif reklam ajansı üstlenerek doğru araştırma, doğru strateji ve yaratıcı iletişim planlarıyla markanın olması gereken yere gelmesini, en doğru ve minimum maliyetle olacak şekilde sağlıyor. 

İnsanların değiştiği gibi, markalar da zaman zaman değişebilir. Bu, bazen markanın kendisiyle bazen de tüketicisiyle alakalıdır. Gerçek şudur ki; değişmek gerekiyorsa, bunun titizlikle yapılması gerekir. Bu noktada doğru strateji ve etkili bir iletişim planının kurulması için gereken yaratıcılık, her zaman olduğundan daha önemlidir. Kreatif reklam ajanslarından alınan sürekli danışmanlık hizmeti bu ve benzeri kritik noktalarda marka için hayati önem taşıyor.

Markalaşma; tutarlılıkla ilerlenmesi ve atılan her adımın bir öncekinden daha güçlü olması gereken bir yol. Kreatif reklam ajansları, yaratıcılıklarını, marka danışmanlığında kullandıkları zaman, markaların olması gereken en doğru yerlerde, en doğru mecralarda; hedef kitlelerine doğru ve temiz mesajlar vererek başarıya ulaştıkları görülmüştür.

Çünkü kreatif reklam ajansları bunun için var!

 

İletişimle kalın!

Netrom’la Kalın!